.: Quote for da day :.

Tanggalkanlah pakaian duka cita dan putus asa,
Lantas pakailah pakaian jihad dgn AKTIF, tanpa MALAS,
Perhalusi kematian sbg satu seni sehingga anda tahu bagaimana menghirupnya apabila tiada jalan lain,
Tanpa ketakutan

- Dr Yusuf AlQardhawi.

Thursday, July 19, 2012

Ramadhan is coming ^__^


-Credits goes to ma sistah; Husna Sani -

Luar biasa panasnya Mesir tahun ini. Berita mengatakan, Mesir bakal mengalami kemarau dalam tempoh 10 tahun hadapan ini. Ma Sha Allah! Ditambah dengan kuliah dan sesi klinikal yg berjalan seperti biasa, namun semangat utk menghadapi Ramadhan tidak pernah sirna!


Tahun ini adalah Ramadhan terakhir saya di Mesir sebagai seorang pelajar I-Allah. Kata org siapa yg pernah meneguk air sungai Nil pasti akan kembali ke lembah ini, wallahua3lam..Saya bakal merindui Ramadhan di sini semestinya.


-Makan malam perasmian kem-

Pulang dari Perkhemahan musim panas FIMA di Istanbul, diri ini sarat dengan ilmu, pengalaman dan rindu pada bumi Khilafah terakhir itu. Saya akan ke sana lagi I-allah utk melunaskan hutang rindu pada sahabiyah2 turki dan baki bumi Turki yg tidak sempat dijejaki lagi ^___^. Oh baru saya tahu yg Tasik Victoria di kenya adalah permulaan Sungai Nil. Maka haruslah menapak ke situ kn? *Hasil sembang2 daya dgn peserta dari Kenya dalam FIMA Camp, graduan Istanbul University Medical School Class of 2012~


-Delegasi Malaysia di antara 16 buah negara terlibat-




P/S: Itu sahaja utk updates kali ini, Doakan saya. Niat puasa jgn lupa ~___^


No comments: