.: Quote for da day :.

Tanggalkanlah pakaian duka cita dan putus asa,
Lantas pakailah pakaian jihad dgn AKTIF, tanpa MALAS,
Perhalusi kematian sbg satu seni sehingga anda tahu bagaimana menghirupnya apabila tiada jalan lain,
Tanpa ketakutan

- Dr Yusuf AlQardhawi.

Thursday, June 03, 2010

Dia punya


-Womans of Ahmad Sani-

“Sesungguhnya mata ini berlinangan, dan sesungguhnya hati ini sedih, dan sesungguhnya kami berasa amat sedih atas pemergianmu wahai Ibrahim…dan tidak akan kami lafazkan melainkan apa yg meredhakan(menyukakan)Tuhan kami…” – Rasulullah saw ketika mendukung jenazah anak mudanya Ibrahim utk dikebumikan..

Thanks bro~

Demi nyawaku yg berada dlm genggamanNya..

Alfatihah buat adikku Nuruljannah Binti Ahmad Sani, Puteri ke3 Ahmad Sani+Kamaliah.

Allahyarhamah sedang dlm proses postmortem dipercayai tercekik(strangulated) semasa memandu kereta gocart dan I-allah akan dikafankan dan dimandikan pihak Hospital Langkawi. Ayah dan ummi akan menyambutnya di jeti Kuala Perlis dan akan disemadikan di Baling selepas solat Jumaat (waktu Malaysia) MESIR: area pukul 8.00 pg.

Mohon doa agar arwah diampunkan dosanya, ditempatkan bersama para syuhada' org-orang soleh dan Nabi-Nabi.

Hati mana x rawan menulis entry ttg kepergian adik sendiri??

Jannah: K uda, benci lah jannah pegi sekolah.. org asyik cakap.."Ni adik Huda eh? ni adik Huda eh?"
Saya: haha, nk buat macam mana, muka jannah nk sama ngn k uda :P

Jannah: Eleh, k uda tu yg ikut muka jannah~

Saya: mana ada. ok.. sape keluar dlu? sape lahir dlu??

Jannah: mana ada.. jannah yg ada dlu dlm perut ummi! kasik can k uda kuar dlu.. then bru lah jannah kuar.. haha

Saya: (ceh -___-! nk menang jugak)

*****

Dan ya.. jannah pergi dulu tinggalkan k uda.. ya jannah kuar dlu dari dunia ni.. T-T

Allah saya redha.. tapi hati ini mendung, hujan airmata masih lebat!

Saya: Ummi x sedih ke.. anak ummi da tinggal 4.. T-T

Ummi: Sedih? Tu kat Palestin tu, lagi ramai anak yg meninggal.. hari-hari.. Xpelah ummi redha..


Kat rumah kenduri Kak Iti

-Ummi,Maryam, K Iti,(pengasuh saya dari usia saya bayi)Maddin dan Jannah-

Allah....~

Aku perlu kuat!!

Byk lg nk tulis.. tp prioriti utama kene fikir juga...

Till now,

layan lagu [ini] jap.. terasa mcm jannah nyanyi kat k uda pulak @-@

Kepunyaan Allahlah segala apa yg ada dilangit dan bumi.. Apa hak kita utk tidak redha?? T-T

Innalillahi wa inna ilaihi rajiuun~

*
*
*

Special thanks to every soothing n relieving SMS, msg and visits that I received. I really appreciated them. So sorry I can't reply them all..

Doa pada tuhan kamu supaya dipinjamkan saya dan k una secebis kekuatanNya~


AlBaq'a Lillah~



Tanta

Exam lusa T-T


11 comments:

aisyah said...

uda
jadilah sekuat abu bakar saat ini
kerana umar tidak kuat saat kehilangan orang kehilangan.kamu beriman dengan allah bukan?

eMan said...

Teringat kisah ummu sulaim atau arrumaisa' ketika anak dy meninggal suaminya abu talhah pg perang..

bila da balek perang..[ilaa akhir..]

ummu sulaim ckp,

"Allah dah ambil balek apa yg kepunyaannya yg diberi pinjam itu.."

Semoga Allah kuatkan kalian.. :)

mOmO said...

Kuatkan semangat ye dik...

Moga Allah permudahkan urusan nt dan keluarga...

Ma'annajah fi al-imtihan

-k. wan kamilah-

fatimah said...

salam sayang & rindu buat una n uda. Ktimah xkenai rapat jannah, tp slalu nmpk lintas dpn umah ktimah, ktimah slalu ingat uda. Moga Allah memberi kalian kekuatan. Redhalah dgn pemergiannnya, perjuangan Jannah sudah berakhir, kita blum berakhir. InsyaAllah Jannah yg solehah menanti di JANNAH sana.

-ktimah adi-

hood@sunny said...

Jzkk semua, Ya hari ini kena kuat!!

Speedy recovery n reconstruction of soul, heart and emotion~!!

syumul said...

Allah knows

Ahmad ibnu Khairuddin said...

takziah buat husna n huda di mesir sana.

shukran atas dokumen softcopy sejarah perjuangan atuk yek tu.

wslm.

(speechless)

jui said...

salam

sesungguhnya untuk Allah apa yg Dia ambil

dan untuknya apa yg Dia berikan

dan setiap yg hidup ada ajalnya

maka bersabarlah & bermuhasabah

moga Allah kurniakan kekuatan

a'zamallahu ajrakum

almuqaddasah said...

salam akak.
smg akak kuaaaat!!!
sayang akak krn allah:)

sinar_islami said...

Moga Allah nilai setiap mujahadahmu...
Allah tahu anti mampu..
Pasakkan yakin..
Moga yang terbaik untuk dirimu dan mukminin seluruhnya..

sharajogja said...

kak uda harus terusin perjuangannya jannah...jangan kecewain dia...

insyaAllah kita juga bakalan nyusul dia di sana...

ayo terus semangat utk berjuang dgn lebih baik!