.: Quote for da day :.

Tanggalkanlah pakaian duka cita dan putus asa,
Lantas pakailah pakaian jihad dgn AKTIF, tanpa MALAS,
Perhalusi kematian sbg satu seni sehingga anda tahu bagaimana menghirupnya apabila tiada jalan lain,
Tanpa ketakutan

- Dr Yusuf AlQardhawi.

Sunday, December 28, 2008

Rintihan Akhir Tahun

~Doa akhir tahun~

Segala puji hanya bg Allah, Tuhan yg memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami, Nabi Muhammad s.a.w. serta keluarga baginda & para sahabat baginda.

Ya Allah, sesungguhnya pada tahun ini aku telah melakukan laranganMu, ttp aku masih belum bertaubat, sedangkan Engkau x redha & x melupai perkara itu. Engkau telah menangguhkan azabMu yg telah ditetapkan kpdku. Engkau telah memerintahkan spy aku bertaubat dr kesalahan itu. Sesungguhnya pada hari ini, aku memohon keampunan dr Engkau, ampunilah aku & apa yg telah aku lakukan pd tahun ini yg Engkau redha & Engkau janjikan pahala, maka aku memohonnya drp Engkau.

Ya Allah, Ya Kareem, Ya Zal Jalali Wal Ikram.
Selawat serta salam ke atas junjungan kami, Nabi Muhammad s.a.w & ke atas keluarga baginda serta para sahabatnya. Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yg memelihara dan mentadbir sekalian alam.

Ameen.

* baca 3x pada akhir waktu asar atau sebelum masuk maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

* syaitan berkata : "Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku menggoda anak adam pd tahun ini & Allah akan membinasakanku pada saat itu juga. Dgn membaca doa ini Allah akan mengampunkan dosanya setahun."

No comments: