.: Quote for da day :.

Tanggalkanlah pakaian duka cita dan putus asa,
Lantas pakailah pakaian jihad dgn AKTIF, tanpa MALAS,
Perhalusi kematian sbg satu seni sehingga anda tahu bagaimana menghirupnya apabila tiada jalan lain,
Tanpa ketakutan

- Dr Yusuf AlQardhawi.

Sunday, August 17, 2008

Sanah Helwa ya Kaamilah~ ( ^ ^ )

~My 2nd youngest sister~

Tanggal tarikh hari ini, genaplah 14 tahun adik perempuan terakhirku wujud sebagai khalifah di muka bumi Allah ini. Semoga keberadaanmu dlm keluarga kita seterusnya dunia mampu mewujudkan suasana tarbawi hasil pemahamanmu ttg Islam dan Dakwah. I'm counting on you my sis! Together we bring Islam back!

~Pizza Sosej, jamuan~

Below are characteristics of Augustians listed by Dato' Dr. Fadzilah Kamsah based on his research and surveys. If you want to believe it or not, it's up to you. For me, sometimes this can bring motivations and some characters are slightly right.

OGOS

* Suka berlawak.
* Mudah tertawan padanya.
* Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain.
* Berani dan tidak tahu takut.
* Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan.
* Pandai memujuk orang lain.
* Terlalu pemurah & bersikap ego.
* Nilai harga diri yang sangat tinggi.
* Dahagakan pujian.
* Semangat juang yang luar biasa.
* Cepat marah & mudah mengamuk.
* Mudah marah apabila cakapnya dilawan.
* Sangat cemburu.
* Daya pemerhatian yang tajam & teliti.
* Cepat berfikir.
* Fikiran yang berdikari.
* Suka memimpin & dipimpin.
* Sifat suka berangan.
* Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat.
* Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk.
* Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit.
* Belajar untuk bertenang.
* Sikap kelam kabut.
* Romantik, pengasih dan penyayang.
* Suka mencari kawan

Maryam: Bila korang balik je baru kami dapat best2.

Maddin: Harijadi Maryam tahun ni makanan best. Mesti sbb korang balik.

Saya: -senyum- Dalam hati- sengaja ummi dan ayah buat begini (raikan bila kami berkumpul beramai2) supaya kami semua adik-beradik merasai dan berkongsi kegembiraan. Biar ketawa dan menangis bersama. Dgn siapa lagi..... adik-beradik ada 5 orang je.. (^ ^)

Istimewanya hari ini, 2 jemputan kenduri kahwin saya hadiri. Dan saya juga sempat menjala ikan dan memetik rambutan di rumah Tok. Ada nada sedih dalam keluhan tok bila anak-anaknya yg duduk berjauhan tiada seorangpun yg menelefon utk memberitahu berita kepulangan mereka ke kampung. Apa lagi tok, kami balun la rambutan ni ye.. Takkan nk biar kering atas pokok kn? Sayang....

~Plucking rambutans with her, dapatla jugak sebakul~

~Hasil jalaan Cik Man, kiri ikan kap, kanan ikan tilapia merah~

10 comments:

Little Bookworm said...

Wah, byknye dia jln2 ye. sudah besar adik bongsu huda. time flies tanpa kita sedari...huhu. Hmm...taktau plak huda knal ninah. korg kt sana byk prog sama2 ke?

husna said...

subhanallah..sedapnya rambutan...terliur den..yummy..

Little Bookworm said...

Ohhh...cmtu cte p'knalan korg yek. hehe. lupa dhla adik beradik huda. dh lama tak jmpa. huu. so cuti smpai bila ni? sokmo je online nye. hehe. nnt naik start sem baru la kan?

hood@sunny said...

heheh, nnt naik tahun 3.. so far lg 4 tahun 1/2...(xpakai sistem sem, sistem tahun tros)
huuuu lama lagi [sigh]
cuti 3 bulan, hehhe summer break..
tu yg 24 hrs on9 kat umah..
kalo kat sana pon on9 je..:D

doakan uda yek!

hood@sunny said...

rambutan mmg sedap :P
fav fruit ana tuh..

huhu, nk kasik nt jauh sgt..
erm, ana tolong makanlah yek :P

Kalam Puncak said...

aik? yg kiri tu bukan siakap ke?
klu kap=bkn yg putih tompok2 merah?
tak gitu?

hood@sunny said...

Ntahla... nick name dia kot
siakap=kap je senang
wallahu a3lam
i'll review & reask it later i-allah

Fatimah Adi said...

terkesan ana kejap. ter AUGUSTIAN character?? mine too!!
mmmm..usha kejap...ada yg terkena kat diri sendri x??

husna sani said...

mmg la best besday mayam, dpt makan byk2, pastu duit kok na pun kopak, huhuhuhu....

hood@sunny said...

huhu una, duitmu duitku jua~ heheh besar pahala bg adik-beradik gembira...